Melden bij gemeente Heerlen

Werkt er iets niet of is er iets kapot in uw straat, buurt of in de stad? Heeft u ergens overlast van? Dan vinden wij het fijn als u dat online meldt bij ons. Wij komen dan meteen in actie. Denk bijvoorbeeld aan: afval, vervuiling, onderhoud van openbaar groen, wateroverlast, verkeer, kapotte straatverlichting, gladheid, bladeren, vuurwerk, dieren of bedrijven die zich niet aan milieuregels houden.

U kunt een melding maken via deze link. Spoedmeldingen kunt u buiten kantoortijden het beste doen via 14 045.
 

Wat kunt u op een andere manier melden bij de gemeente?

  • Heeft u op straat een voorwerp gevonden of verloren? Dit kunt u via dit formulier melden bij de gemeente.
  • Heeft u schade geleden door de gemeente? Dan kunt u de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen. Deze claim dient u in via dit formulier bij de gemeente.
  • Heeft u een klacht over de gemeente? Dit kunt u via dit formulier melden bij de gemeente.
  • Iedereen staat bij de gemeente ingeschreven op een adres. Denkt u dat iemand onterecht op uw adres staat ingeschreven? Vraag dan een adresonderzoek aan bij de gemeente.
  • U mag de gemeente vragen om bestuurlijke informatie. Iedereen kan om informatie vragen. De gemeente hoeft niet alle informatie met u te delen. Dien een Woo-verzoek in.

Op de hoogte blijven

Nadat u een melding heeft gedaan, wordt u via e-mail op de hoogte gehouden van de status van uw melding.

 Groet uit Heerlen,
S. Terpstra

Projectondersteuner cluster buurtregie

Heerlen Zuid